Projektas: Socialinio emocinio ugdymo sprendimai

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius, kartu su partneriu Ukmergės rajono visuomenės sveikatos biuru įgyvendina projektą

„Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“


Projekto naujienos:


„Keičiu mitybos įpročius“

Lapkričio 8-ąją Europoje yra minima sveikos mitybos diena. Sveika mityba yra tokia, kuomet organizmas gauna visas jam reikalingas medžiagas ir energiją idealiam svoriui palaikyti. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis mūsų sveikata didžiąja dalimi priklauso nuo gyvensenos ir mitybos. Šią dieną Europos šalyse visuomenė skatinama sveikai maitintis, žmonės raginami atkreipti dėmesį į ypatingą tinkamo maitinimosi svarbą sveikatai.

Europos sveikos mitybos dieną paminėjome vaikų l/d ,,Eglutė”, ,,Saulutė” ir ,,Nykštukas” Vaikai kartu su sveikatos specialiste dalyvavo renginiuose „Keičiu mitybos įpročius“, dėliojo ir aptarė sveiko maisto piramidę, dėliojo savo sveiko maisto lėkštę, atliko įvairias kūrybines užduotis, mokėsi tinkamo elgesio prie stalo etiketo., keliavo į darželio virtuvę ir sužinojo kaip ruošiamas maistas . Patys kepė ir ragavo sodo obuolius, medų ,bičių duonelę vaistažolių arbatas.

 Želvos gimnazijoje ir Pašilės progimnazijoje taip pat vyko sveiko maisto renginiai ir paskaitos. Užsiėmimamas naudojome projekto ,,Socialiniai emociniai sprendimai” priemones: magnetinę sveiko maisto piramidę, mobilų 3D stendą -„Pažvelk į greitą maistą iš arčiau“ ir minkštų formų rinkinius.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Dalia Butiškienė


Veprių daugiafunkciniame centre pirmokai per fizinio lavinimo pamoką statė klasę ir gyvenamąjį namą.

Pirma entuziastingai pastatė klasę su dviem suolais ir imitavo pamoką. Dvi mergaitės buvo mokinės ir viena atliko mokytojos vaidmenį. Kita mergaitė atskirai sudėliojo nameliuką, kuriame ji pati gyveno.

Po to perdarė iš klasės gyvenamąjį namą. Bet labiausiai vaikams patiko namas, kurį bendrai pastatė. Pastatę jie pasiskirtė rolėmis. Šiame name gyveno mama, mažas vaikelis ir kelios didelės sesės. Taip pat vaikai turėjo kaimynų


Ukmergės Užupio pagrindinės mokyklos 9-10 PM klasių mokiniai panaudojo “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” mokymo priemonę  ,,THE HEART”


Ukmergės Taujėnų gimnazijos 3 klasės mokiniai panaudojo projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ mokymo priemonę – veidrodėlį.

Ukmergės Taujėnų gimnazijos 3 klasės mokiniai veidrodėlį naudojo ruošdamiesi šventei. Labai puikiai padidintos ir išryškintos veido detalės.


Dukstynos pagrindinės mokyklos 5c kl. mokiniai klasės valandėlės metu.

Jei širdelėj neramu,

Tu paimk daugiau spalvų.

Naują knygą aš tau duosiu,

Mandalas joje spalvosi.

Tik splavų nepagailėk,

Visą širdį ten išliek.


Kasdienybėje yra pilna netikėtų, o dažnai net labai banalių situacijų, kai žmogaus gyvybė pakimba ant plauko ir jai išsaugoti yra duotas tik labai mažas laiko tarpas. Viena iš tokių situacijų – užspringimas, nuo kurio kasmet miršta apie 3 800 žmonių.

Pagrindinės užspringimo priežastys yra per didelių, ne iki galo sukramtytų maisto gabalų rijimas, alkoholio vartojimas (todėl dažnai nelaimė nutinka šventės metu), dantų protezai vyresnio amžiaus žmonėms, kalbėjimas, juokimasis, žaidimas valgant. Užspringstama tada, kai maistas ar svetimkūnis, esantis burnoje, patenka ne į stemplę, bet į kvėpavimo takus ir sutrukdo orui patekti į plaučius.

Užspringus svarbi kiekviena minutė. Spalio 25 d. Jono Basanavičiaus gimnazijoje klasės valandėlių metu sveikatos specialistė mokiniams vedė mokymus, kaip suteikti pirmąją pagalba, panaudodama projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemonę – atspringimo liemenę. Kiekvienas norintis galėjo išbandyti, kaip teisingai atlikti Heimlicho manevrą.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


L/d ,,Vaikystė” vaikai, panaudodami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” magnetinę sveiko maisto piramidę.

Kiekvieno valgio metu spėlioja iš kokių produktų buvo pagamintas patiekalas ir magnetinių formų pagalba bando atkartoti tos dienos meniu.


Želvos gimnazijos pradinukai ,atspringdinimo liemenės pagalba, mokėsi suteikti pirmąją pagalbą

Nuo mažens nuolat primenama ir draudžiama „valgydamas nekalbėk, nesijuok, nesimuistyk“ , nes dažniausiai užspringstama būtent valgant. Užspringstama tada, kai maistas ar svetimkūnis, esantis burnoje, patenka ne į stemplę, bet į kvėpavimo takus ir sutrukdo orui patekti į plaučius. Želvos gimnazijos pradinukai naudodami projektinę priemonę atspringdinimo liemenę , mokėsi suteikti draugui pirmąją pagalbą.


Valanda su mandala.

Kiekvienas išgyvena sunkių akimirkų tiek augdamas, tiek suaugęs. Normalu dėl to jausti nerimą, įtampą ar susirūpinimą. Mokantis ar dirbant gali būti sunku susikaupti, ir jūs galite jaustis vieniši. Naudojant “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” mandalų spalvinimo knygeles Užupio pagrindinės mokyklos pradinukai , bei 9-10 PM klasių mokiniai spalvino mandalas.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Audra Bertašienė.


Antano Smetonos gimnazijos pirmų klasių gimnazistai panaudojo projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ mokymo priemonę – atspringimo liemenę.

Antano Smetonos gimnazijos pirmų klasių gimnazistai per biologijos pamoką su mokytoja Elvyra Kriaučiūniene nagrinėjo kvėpavimo organų sistemos sutrikimus, profilaktiką ir, naudodami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ gautą mokymo priemonę – atspringimo liemenę, mokėsi teikti pagalbą užspringus.


Taujėnų gimnazijos 2 klasės mokiniai apibūdino jausmus panaudodami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” priemonę – veidrodėlius.

  • Taujėnų gimnazijos 2 klasės mokiniai jausmus apibūdino taip:

  • jaučiuosi keistai

  • atrodau juokingai

  • nelabai supratau, kas vyksta

  • atrodo, kaip milžino galva

  • visai linksma

  • daugiau paaugusi, juokingas veidas


Liemenė Heimlicho manevro (atspringdinimo) mokymams Projekto “Socialinio emocinio ugdymo priemonė vaikų l/d “Saulutė”

Užsiėmimo metu vaikai galėjo išmėginti draugo gaivinimą dėl užspringimo. Vienam vaikui užsidėjus šią specialią liemenę, kitas jo draugas galėjo pajusti kokiu stiprumu reikia spausti krūtinkaulio apatinį trečdalį, norint tinkamai pašalinti svetimkūnį iš viršutinių kvėpavimo takų. Praktikų metu prapliupdavo juokas, kuomet atspringdinimo kamštelis nuskriedavo kam nors į veidą, kažkam pateko į batą, o trečiojo – nuskriejo iki lango. Tačiau, visi supratome,kad naudojantis šia liemene, galime išmokti tinkamai reaguoti į nenumatytus atvejus ir kai reikia, netgi išgelbėti draugo gyvybę.


L/d ,,Vaikystė” ,,Smalsučio” grupės vaikai žaidė ,,Funtronic” žaidimus

L/d ,,Vaikystė” ,,Smalsučio” grupės vaikai , panaudodami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” interaktyvių grindų įrenginio ,,Funtronic”  žaidimus, šventė gimtadienį, susipažino su emocijomis.


Kaladėlių bokštas ,,Jenga XXL”

Šis žaidimas žinomas ir populiarus visame pasaulyje, jis paprastas ir lengvas. Žaidimo tikslas – pastatyti kaip įmanoma aukštesnį medinį bokštą. Tai ir išbandė Siesikų pagrindinės mokyklos vaikai.

  Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Audra Bertašienė


Piešti ar spalvinti mandalas sveika kiekvienam žmogui ieškančiam vidinės ramybės, dvasinės pusiausvyros.

Tai gydantis procesas, kurio metu sugrįžta džiaugsmas, ramybė,optimizmas. Siesikų pagrindinės mokyklos 5-7 klasių mokiniai išmėgino “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” mandalų piešimo ir spalvinimo knygeles.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Audra Bertašienė.


Mano emocijos ir jausmai

Psichikos sveikata-tai emocinis ir dvasinis atsparumas, kuris leidžia patirti džiaugsmą ir ištverti skausmą, nusivylimą, liūdesį.

Šilelis, Pašilės progimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus ,,Boružėlės‘‘ ir ,,Bitutės‘‘ grupių vaikams sveikatos priežiūros specialistė Virgilija vedė emocinio raštingumo užsiėmimus. Vaikai diskutavo apie jausmų atpažinimą bei jų raiškos būdus, mokėsi skleisti gerą nuotaiką ir dalintis ja. Vaikai piešė veidelį ir jame pavaizdavo savo emocijas, mokėsi pažinti ir įvardinti emocijas iš veidrodėlių išraiškos, projekto ,,Socialiniai emociniai sprendimai‘‘, žaidimas ,,Pakalbėkime apie jausmus‘‘ padėjo pažinti į savo ir kitų emocijas.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Virgilija Pakulnienė


Laimės valanda su mandala

Psichikos sveikata – tai emocinis ir dvasinis atsparumas, kuris leidžia patirti džiaugsmą ir ištverti skausmą, nusivylimą, liūdesį. Ar žinojote, kad mandalų spalvinimas suteikia dvasinės ramybės? Tai gydantis procesas, meditacijos forma, kurios metu sugrįžta džiaugsmas, ramybė, optimizmas.

Senamiesčio progimnazijos mokiniai mėgavosi meno terapijos atsipalaidavimu, spalvindami mandalas kurio metu panaudotos projekto ,,Socialiniai emociniai sprendimai‘‘ priemonės ,,Laimės valanda su mandala‘‘.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Virgilija Pakulnienė


Pašilės progimnazijoje minėdami Pasaulinę psichikos sveikatos dieną naudojome įvairias projekto „Socialiniai-emociniai sprendimai“ priemones.

Žaidimus „Pakalbėkime apie jausmus“, „Mokomės išvengti patyčių“ , bei spalvinimo knygeles “Mandalos” . Su vyresniųjų klasių mokiniais naudojome pokalbių korteles „Atvirai.Aš“.


Želvos gimnazijoje minėjome Pasaulinę Psichikos sveikatos dieną. 9 kl. mokiniai psichikos sveikatos stiprinimui naudojo projekto „Socialinai-emociniai sprendimai“ pokalbių korteles „Atvirai.Aš“.

Kortelių pagalba galėjo išsikalbėti, išsakyti savo nuomonę apie kilusias problemas ir rasti tinkamą spendimą.


Psichikos sveikata – tai kiekvieno iš mūsų emocinis ir dvasinis atsparumas, kuris leidžia patirti džiaugsmą ir ištverti skausmą, nusivylimą, liūdesį.

Apie tai lopšelyje – darželyje “Buratinas” su vaikais ir kalbėjo visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Audra, naudojant ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” žaidimą “Pakalbėkime apie jausmus”.


Spalio 11 d. Antano Smetonos gimnazijoje buvo minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena

Pertraukų metu mokiniai ir darbuotojai rinkosi poilsio kampeliuose spalvinti mandalų – projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” dovanotų knygų.


Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” pristatymas Antano Smetonos gimnazijos pedagogams

Gimnaziją pasiekė visos nupirktos priemonės, kurios buvo perkamos, siekiant stiprinti vaikų psichinę sveikatą. Gavus naują priemonę, mokytojai buvo informuojami per TAMO dienyną. Visi mandagiai padėkodavo už informaciją, kartais kažką paimdavo, kartais tekdavo įsiūlyti. Sulaukus visų dovanų, pasitarę su gimnazijos direktoriumi, nusprendėme, kad susirinkimo metu reikia viską pademonstruoti, pasiūlyti keletą idėjų kur galėtų panaudoti.

Galima pasidžiaugti, į kabinetą priemonių parnešti neteko, nes pamačius gyvai, jos tokios reikalingos tapo, kad mokytojos sakė viena kitai ,,kai pasinaudosi, man būtinai atnešk”.

Sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Spalio 10-oji – Pasaulinė psichikos sveikatos diena. Psichikos sveikata, tai emocinis ir dvasinis atsparumas, kuris leidžia patirti džiaugsmą ir ištverti skausmą, nusivylimą, liūdesį.

Tad, minėdami šią dieną, l/d ,,Žiogelis‘ ,,Bitučių‘ gr. vaikai su sveikatos specialiste kalbėjo apie sveikatą, emocijas, bendravimą, draugiškumą . Mokėsi atpažinti emocijas, įvardinti kas darosi su jų kūnu, kai užvaldo viena ar kita emocija, kaip nugalėti pyktį, baimę, kas padeda nusiraminti susierzinus. Veido išraiška parodė kokie jie būna linksmi, nustebę, nuobodžiaujantys ar pavargę.

Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai‘ su žaidimu ,,Pakalbėkime apie jausmus‘ atpažino emocijas.Paklausti pagal ką jie sprendžia, kokia tai emociją, vaikai žinojo, kad veidas, kaip knyga, gali skaityti žmogaus nuotaiką ir suprasti iš akių, lūpų, antakių. Pasiskirstę komandomis dėliojo korteles, taip prisimindami ir įtvirtindami įgytas žinias pamokėlės metu. Pabaigai visi gavo užduotis su paveikslėliu, kuriame reikėjo nupiešti pasirinktą emociją.

Sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Artėjant Pasaulinei psichikos sveikatos dienai Jono Basanavičiaus gimnazijos psichologė Jolanta Čekauskaite kartu su sveikatos specialistę pakvietė mokinius iš Ukrainos atpažinti ir įvardinti emocijas, išmokti nerimo valdymo būdų.

Patogiai susėdę ant sėdmaišių , kurie yra gauti iš projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ mokiniai atliko užduotis savo emocijoms įsivertinti, pasakojo kaip jie jaučiasi ir kodėl būtent tokia nuotaika juos lydi visą dieną. Šiltai bendravo spalvindami mandalas su spalvotais pieštukais ( projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemonės), atitinkančias jų nuotaikos spalvas.

Sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Spalio mėnuo ,,Ryto“ ugdymo centre skirtas stiprinti psichinę sveikatą per žaidimus, piešinius, spalvas.

Panaudodama projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones – mandalų knygas ir spalvotus pieštukus – sveikatos specialistė pakvietė mokinius ir mokytojus smagiai ir atpalaiduojančiai praleisti laiką į mandalų spalvinimo pamokas. Tai kūrybinis, terapinis užsiėmimas, kurio metu mokiniai dalijosi mintimis: – ,,Kaip gerai nuima stresą ir atpalaiduoja“.

Dar vienas mėgiamas mokinių užsiėmimas – dėlionės – tai atsipalaidavimo ir draugiškumo ir komandinio darbo ugdymo priemonė. Mokykloje visiems žinomas dėlionių ,,profas“ Vismantas Kernagis tik ranka numojo, parodžius tokį sudėtingą paveikslą. ,,Nieko čia nėra sunkaus“ – ir ėmėsi darbo su draugais. Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ 1000 detalių dėlionę mokiniai sudėjo per kelias dienas.

Sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Užupio pagrindinės mokyklos 9PM ir 10PM klasių mokiniai dėliojo dėlionę  „THE HUMAN BODY”

Tai puikus būdas atsipalaiduoti, atitrūkti nuo minčių, bendrauti, išmokti dirbti komandoje. Žaidimas yra labai informatyvus skirtas mokytis apie žmogaus kūną.


Dukstynos pagrindinės mokyklos 3b klasės mokiniai etikos pamokoje diskutavo, kaip išvengti patyčių situacijų susidarymo mokykloje, kaip ugdyti empatijos jausmą ir pagarbą. 

Žinias įtvirtinti padėjo žaidimas ,,Mokomės išvengti patyčių “.


Dukstynos pagrindinės mokyklos 3a klasės mokiniai įsitikino, kad spalvinimo terapija – puikus būdas nusiraminti, atsipalaiduoti ir numalšinti stresą.

Mokiniai kūrybiškai spalvindami suteikė mandaloms gyvybę ir išreiškė savo jausmus, išsivadavo nuo neigiamų emocijų.


Spalio mėnuo skirtas psichikos sveikatai. Šį mėnesį dėmesį skiriame psichinei sveikatai, jos stiprinimui, prevencijai.

L/d ,,Vaikystė“ ,,Žiniuko“  grupės vaikai kartu su sveikatos priežiūras specialiste aptarė kokios yra emocijos, panaudodami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ žaidimą ,,Žaidžiu jausmus“, įvardijo , kaip jaučiasi patirdami vieną ar kitą emociją. Gavę užduotis paveikslėliuose, žiūrėdami į projekto veidrodėlius ir pavaizduodami veido išraišką, piešė emocijų veidukus.

Sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


L/d ,,Vaikystė“ sveikatos specialistė mokė ,,Strakaliuko“ gr. vaikus suteikti pagalbą užspringus.

Panaudota projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemonė – atspringimo liemenė.


Vaikų lopšelio – darželio “Buratinas” “Viščiukų” grupės mažyliai išbandė “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” interaktyvią smėlio dėžę.

Ši smėlio dėžė skirta įvairaus amžiaus vartotojams, ji leidžia projektuoti vaizdus ant smėlio, lavinant taktilinę stimuliaciją. Biri medžiaga smėlis, leidžia įsivaizduoti žaidimą, skatina motorinius įgūdžius, rankų – akių koordinaciją.


Antano Smetonos gimnazijoje vyko integruota fizinio ugdymo ir sveikatos pamoka, kurioje mokytoja Vilija Rutkauskienė ir sveikatos specialistė mokiniams kalbėjo apie fizinio aktyvumo naudą ir pasyvaus gyvenimo būdo padarinius sveikatai.

Dėl nejudrumo sumažėja žmogaus organizmo tonusas, atrofuojasi raumenys, sutrinka vidaus organų veikla bei medžiagų apykaitos procesai, blogėja kvėpavimo sistemos veikla, pablogėja organizmo prisitaikymo prie įvairių stresinių situacijų galimybės.Sumažėja viso organizmo darbingumas, jo atsparumas įvairioms ligoms, dėl viso to kaltas – pasyvus gyvenimo būdas!

Pamokoje panaudota vaizdinė priemonė – mobilus 3D stendas – ,,Pasyvaus gyvenimo padariniai“, gauta iš projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“

Sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Pirmosios pagalbos suteikimas užspringus panaudojant  projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” priemonę atspringimo liemenę

Suteikti pirmą pagalbą  užspringus, panaudodami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” atspringimo liemenę, mokosi Antano Smetonos gimnazijos direktorius ir pavaduotojas ūkio reikalams.


Minint Pasaulinę širdies dieną ugdymo įstaigose „Eglutė“, „Saulutė“, „Nykštukas“, bei Želvos gimnazijoje , naudojome projekto „Socialinio emociniougdymo sprendimai“ gautas priemones.

Pasinaudodami projekto minkštų formų rinkiniu , vaikai pasistatė “ligoninę” ir mokėsi “būti gydytojais”. Žaidimų metu atidžiai klausėsi draugų širdelės plakimo. O vėliau, pasinaudodami dar viena puikia projektine priemone – Interaktyvių grindų įrenginiu „Funtronic“ – aktyviai pasportavo ir vieningai visi nutarė kad mūsų sveikata daug priklauso nuo mūsų pačių!


Sėdmaišiai

Projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ nauja priemonė – sėdmaišiai atkeliavo į Želvos gimnaziją ir džiugina mokinius. Pertraukų metu jie visada užimti. Čia laiką leidžia ir pradinukai ir vyresnieji moksleiviai.


Panaudodama projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ kortelių žaidimą ,,Mokomės išvengti patyčių“ l/d ,,Žiogelis“ mokytoja Sigita Krukauskienė su ,,Nykštukų“ gr. vaikais  kalbėjo, kas yra patyčios.

,,Patyčios – tai agresyvus elgesys, kurio tikslas – įskaudinti, pažeminti kitą žmogų.Kartais patyčios gali atrodyti panašios į draugų pajuokavimus .Juk tikriausiai ne vienam yra tekę juokais pasakyti draugui: „Na tu ir kvailelis!“, ar kaip kitaip pašiepti draugą ar jo elgesį. Patyčios nėra humoro forma! Kuo skiriasi patyčios nuo pajuokavimo? Kai juokaujama, linksma būna abiem žmonėms, o tyčiojantis linksma tik vienam vaikui – kitas tuo metu jaučiasi labai įskaudintas“ – paaiškino mokytoja.

Vaikai žiūrėdami į korteles įvardijo situacijas, kuriose tyčiojamasi iš draugų, bandė nupasakoti, kokias emocijas jaučia patyčias patiriantis vaikas ir kam jie galėtų papasakoti, jei tyčiotųsi iš jų.


Vaikai užspringsta, kai svetimkūnis (maistas, smulkios žaislų dalys) užkemša kvėpavimo takus siauriausioje jų dalyje.

Sveikatos priežiūros specialistė lopšelyje – darželyje  ,,Žiogelis“ su ,,Meškučių“, ,,Nykštukų“ ir ,,Bitučių“ grupių vaikais mokėsi atlikti pagalbos veiksmus užspringusiam draugui, panaudodami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ atspringimo liemenę.

Dar kartą prisiminė gero elgesio taisykles prie stalo: nekalbėti valgant, maisto negalima ryti – jį reikėtų valgyti mažais kąsneliais, nevalgyti gulint lovoje. Na ir dar viena taisyklė – į burną dedamas maistas, o ne žaislai ar kiti daiktai, kuriais taip pat galima paspringti. Vaikai užspringsta, kai svetimkūnis (maistas, smulkios žaislų dalys) užkemša kvėpavimo takus siauriausioje jų dalyje.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Antano Smetonos gimnazijos gimnazistai džiaugiasi projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ sėdmaišiais.

Taip patogu prisėsti arčiau prie draugų būrio ruoštis artėjančiai pamokai, patogu laukti likusios minutės iki skambučio, patogu pabūti su savo mintimis. Ir, anot mokinių, niekieno netrukdomiems, patogiai įsitaisius naršyti telefone.


Rugsėjo mėn. 22 d. Jono Basanavičiaus gimnazijos psichologė Jolanta Čekauskaitė  su 1b klasės valandėlės metu naudojo žaidimą JENGA XXL.

Žaidimo tikslas: geriau pažinti vieniems kitus, skatinti bendradarbiavimą ir bendravimą.


Rugsėjo mėn. 22d. ,,Ryto“ ugdymo centre mokiniai buvo supažindinti su naujai gauta projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemone  –  liemene, kurios pagalba imituojamas užspringimas ir pirmos pagalbos suteikimas.

Mokiniai rinkosi į salę, kur mokymus pravedė sveikatos specialistė Vida Peldžienė ir ugdymo centre dirbanti slaugytoja Violeta Jačėnienė . Mokiniams buvo paaiškinta, ką daryti atsidūrus  tokioje situacijoje.  mokytoja Vitalija  Remeikaitė  pateikė daug gyvenimiškų situacijų užspringimo tema, daugelis išbandė liemenę, mokėsi  atpažinti užspringimo požymius, teisingai atlikti paspaudimus kad svetimkūnis pasišalintų.

 Sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Rugsėjo mėn. 21 d. l/d ,,Vaikystė“ ,,Žiniuko“grupėje vyko užsiėmimai apie burnos higieną, kurių tikslas – formuoti teisingus burnos higienos įpročius bei motyvuoti vaikus valyti dantis.

Užsiėmimo metu vaikams buvo suorganizuota viktorina ,,Aš valausi dantukus“ , kurios metu teko atsakyti į kelis klausimus, atlikti nemažai praktinių užduočių. Vaikai supažindinti su dantų priežiūros priemonėmis, kokią pastą ir šepetėlį naudoti, kada ir kiek laiko valyti dantukus, kad išsaugoti juos sveikus.

Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ veidrodėlių pagalba vaikai žiūrėjo ir skaičiavo kiek turi sveikų ir sugedusių dantukų. Išsivalę dantis ir pakramtę tablečių apnašoms patikrinti, per veidrodėlius žiūrėjo, kurios vietos liko neišvalytos.

Visi aktyviai įsitraukė į diskusiją, kurios metu aptarė dantims kenksmingus maisto produktus, gėrimus, įvardino, kurie maisto produktai juos stiprina. Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ maisto piramidės pagalba atliko praktinę užduotį, dėliodami dantų draugus ir priešus.

Pabaigoje visiems buvo padovanoti dantukų valymo kalendoriai ir įteikti diplomai, kad dalyvavo ir gilino žinias apie dantukų priežiūrą.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


VEPRIŲ DAUGIAFUNKCINIO CENTRO MOKINIAI 3 kl.GAUDĖ  SAULĖS ZUIKUČIUS PANAUDODAMI PRIEMONĘ VEIDRODĖLIUS.


Veprių daugiafunkcinio centro 6 kl. mokiniai išreiškė jausmus ir emocijas naudojo priemonę “PARLONS DES EXPRESSIONS”


Veprių daugiafunkcinio centro ketvirtos klasės mokiniai su mokytoja Danute dailės pamokėlėje panaudojo veidrodėlius Tema” šypsenėlės.


Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai‘‘ žaidimas ,,Pasikalbėkime apie emocijas‘‘

Labai svarbu padėti vaikams nuo mažens atpažinti ir suprasti jausmus.

,,Šilo‘‘ progimnazijos Pelėdžiukų grupės vaikai žaidė žaidimą apie emocijas. Vaikai mokėsi pažinti ir įvardyti jausmų ir emocijų korteles ,,atrodai linksmas‘‘, ,,atrodai liūdnas‘‘, ,,atrodai nusiminęs‘‘…

Šis žaidimas padėjo vaikams geriau pažinti ir suprasti savo emocijas, nuotaikas, jausmus.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Virgilija Pakulnienė


,,Veidrodėli, veidrodėli, kas pasaulyje gražiausia?”- taip pradėjo veiklą ,,Žiniuko” gr. vaikai, žiūrėdami į veidrodėlius iš projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai”.

Pasigrožėję savo atvaizdu, pastebėjo, kad veidrodėlis dvipusis ir abi pusės rodo skirtingą vaizdą – veidas mažesnis arba didesnis. tai suteikė daug teigiamų emocijų, juoko, norėjo visi pažiūrėti, kaip atrodo ,,padidinti” draugų veidukai. Pasilinksminę visi sėdo prie veidrodžių piešti savo autoportretų.


Veprių daugiafunkcinio centro 2 klasės mokiniai kartu su mokytoja Vida veidrodėlių pagalba skaitė parašyta slaptą laišką.


Dukstynos pagrindinėje mokykloje 7b klasės mokiniai dėliojo dėlione THE HEART LE COEUR-EL CORAZON DAS HERZ-ILCUORE.


Emocijų suvokimas

Vidiškių pagrindinės mokyklos pradinukai siekia ne tik fizinės sveikatos gerinimo, bet ir psichosocialinės aplinkos sudarymo. Naudojant “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” priemones veidrodėlius ir emocijų veidukus, vaikai mokėsi įvardinti parodytas emocijas.

Vaikams buvo išdalinti veidrodėliai, išvydę demonstruojamą emociją, bandė ją atkartoti. Vaikai prisiminė visas emocijas, bei patys bandė pavaizduoti įvairius jausmus veidrodėlyje. Mokinukai suprato, kaip atrodo jų veidai, kai jie yra pikti, ar suirzę, mieguisti ar linksmi.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Audra Bertašienė


Veidrodžiai-projekto “Socialiniai emociniai sprendimai” priemonė, kurią naudojome darbui su Želvos priešmokyklinukais.

Savęs pažinimui vaikui tiesiog būtinas veidrodis. Prieš veidrodį galime mokytis veido, kūno dalis, rodyti įvairias mimikas, per kurias pažįstamos emocijos, taip formuojant vaiko pasaulėžiūrą.


Naudojant projekto “Socialiniai emociniai sprendimai” žaidimą „Pakalbėkime apie jausmus“ su Želvos gimnazijos ikimokyklinukais kalbėjome apie jausmus.

Atpažinti – įvardinti – mokėti išreikšti, tokia seka vyksta savo emocijų atpažinimas. Nors pats gebėjimas jausti mums yra įgimtas, tačiau atpažinti ir įvardinti tai, ką jaučiame, vaikai mokosi augdami, bendraudami su tėvais ir artimaisiais. Emociškai bręsti vaikui padeda ir kiti aplinkiniai žmonės – mokytojai, bendraamžiai, draugai.


Dukstynos pagrindinės mokyklos 2c klasės mokiniai išbandė interaktyvias grindis.

Mokiniai žaidė sensorinius ir judriuosius žaidimus su interaktyviomis grindimis.


L/d ,,Vaikystė“ priešmokyklinukai – ,, ,,Strakaliuko“ gr. Vakai su mokytoja Irena Grigalevičiene žaidė naujus , projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ žaidimus.

Nuotraukų pagalba atpažino jausmus, dėliojo jausmų korteles pagal žmonių veido išraišką juos įvardydami. Atpažino savo ir draugų emocijas ,ieškojo nuotraukoje veido išraiškų atitinkančių tuo metu draugų ir savo veidukus.

Aptarė gero elgesio taisykles ir žaidimo pagalba įtvirtino žinias, koks elgesys yra geras ,o kaip elgtis nedera.


,,Ryto“ ugdymo centro mokytoja Oksana Kamarauskienė gyvenimo įgūdžių pamokose su mokiniais kalbėjo apie emocijas, nuotaikas ir gerą elgesį mokykloje.

Pamokose naudojami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ žaidimai, kurių pagalba vaikams lengviau atpažinti nuotaikų kaitą, stebėti, kaip tas pats veidas pasikeičia esant gerai nusiteikus, nuliūdus ar supykus.

Kad geriau įsimintų gero elgesio taisykles mokykloje, mokytoja pakvietė vaikus pažaisti žaidimą ,,Geras elgesys mokykloje“.


Projektas „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ Želvos gimnazijoje- dėlionės „Žmogaus skeletas ir „Žmogaus kūnas“.

Meditacinė valandėlė pailsėti nuo minčių, atsipalaiduoti. Projekto tikslas: stiprinti vaikų psichinę sveikatą, emocinę gerovę, sudaryti sąlygas kokybiškam emociniam ugdymui.


„Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” priemones panaudojo Dukstynos pagrindinės mokyklos 2a klasės mokiniai

Dukstynos pagrindinės mokyklos 2a klasės mokiniai su mokytoja Jolanta su “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai priemonės kalbėjosi apie jausmus apie emocijas.


Dukstynos pagrindinės mokyklos 3b klasės mokiniai vykdė projekto “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” priemones.

„Geras elgesys mokykloje“. Žaisdami kalbėjosi apie geras emocijas ir elgesį su mokytoja Danute.


Vaikų l/d „Nykštukas“ vykdėme projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“priemones „Geras elgesys mokykloje“.

Žaidimų forma mokėmės gero elgesio, kalbėjomės apie patiriamas emocijas.


Pašilės progimnazija dalyvauja projekte „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“.

Pradinių klasių mokiniai išbandė interaktyvių grindų įrenginį „Funtronic“ su sensorinių ir judriųjų žaidimų programa.


Ukmergės rajono savivaldybės administracija vykdė projektą „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“.

Projekto tikslas: stiprinti vaikų psichinę sveikatą, emocinę gerovę, sudaryti sąlygas kokybiškam emociniam ugdymui. Šio projekto dėka Ukmergės vaikų l/d „Nykštukas“ gavo interaktyvias grindis, kurios papildė sensorinių kambarių erdvę.

Vaikai su dideliu džiaugsmu jas išbandė ir noriai žaidė. Šios grindys ypač padėjo mažiesiems sunkiu adaptaciniu laikotarpiu, suteikdamos daug džiugių emocijų: vaikai ieškojo lobio, sprogdino balionus, gaudė kamuolius, net medaus ąsočius rinko. Mokslo metai tik prasidėjo, tad ši priemonė paįvairins ir pradžiugins vaikus ugdymosi veiklų ir laisvalaikio metu.


Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai‘‘ dėlionė puzzle

Senamiesčio progimnazijos 7 kl. mokiniai dėliojo puzzle ,,Žmogaus skeletas‘‘.

Dėlionės tai lavinantis užsiėmimas, treniruoja žmogaus smegenis, mažina stresą, padeda lengviau išspręsti problemas, padeda analizuoti. Dėlionių teikiama nauda vaikams kaip rankų raumenų treniravimas, judesių koordinacija, akių ir rankų koordinacijos lavinimas.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Virgilija Pakulnienė


L/d ,,Vaikystė” sulaukė projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai”  interaktyvių grindų įrenginio ,,Funtronik”.

Robotikos būrelio vadovė Asta Gotovtienė su vaikais pirmieji išbandė inovatyvios priemonės  žaidimus, kurie lavina judesių koordinaciją ir komandinį darbą.


Siesikų pagrindinės mokyklos “Gerviukų” grupės mažieji išbandė “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai”, interaktyvių grindų įrenginį “Funtronic”.

Interaktyvios grindys yra inovatyvi priemonė, kurios pagalba: stimuliuojami regos ir klausos pojūčiai, palengvinamas darbas su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais. Mokymosi procesas tampa lyg žaidimas, taip užtikriname didesnį vaikų dėmesio koncentravimą, lavinami stambiosios motorikos įgūdžiai, atliekant įvairius judesio pratimus.


Antano Smetonos gimnazijos psichologė Nomeda Dabužinskienė vykdo projektą ,,Ukmergė be streso“. Birželio 13 d. kartu su mokinėmis atvyko į l/d ,,Vaikystė“, kur puikiai praleido dieną panaudodamos projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones. Mokinės ir psichologė liko sužavėtos interaktyviu stalu, išbandė daug žaidimų su smėliu, dėliojo konstruktorių ZOOMETOL STEAM, refleksijai naudojo kaladėlių bokštą JENGA XXL.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


 Mityba – sveikatos pagrindas

,,Ryto“ spec. mokykloje vyko sveikos mitybos pamokos. Panaudojant projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ magnetinę maisto piramidę, mokiniai, tam, kad geriau viską geriau suprastų ir įsimintų, piramidę sumodeliavo patys. Naudojantis surinktu modeliu, padedant sveikatos specialistei, jie apibūdino pagrindines maisto produktų grupes ir kiek kartų per dieną reikėtų valgyti kiekvienos grupės produktų. Apie mitybą daug žinių turi mokyklos sportininkas Vismantas Kernagis, kuris turėjo galimybę papasakoti savo draugams, kurie iš šių produktų turi daug vitamino C, iš kurių medžiagų organizmas gauna energijos, ką parodo maisto piramidė.

Visi gavo užduotį – ant lentos sudėti iš kokių produktų buvo pagaminti mokyklos pietūs.

Pasitelkę praktinę veiklą, mokiniai formuos teisingą požiūrį ir žengs palengva, žingsnelį po žingsnelio, į sveiką mitybą.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Dėlionės – raminantis užsiėmimas

Antano Smetonos gimnazijos IIa kl. mokinės Aistės Gruodytės laisvalaikis skirtas dėlionių dėliojimui. ,,Dėlionės – užplūstanti ramybės būsena., ieškant teisingos dėlionės detalės, pailsi mintys, stresą ir nerimą pakeičia atsipalaidavimo būsena ir pašalinės mintys išgaruoja. Tai meditacinis užsiėmimas . Tai puikus būdas pailsėti nuo technologijų, tai protas smegenims“ – dalijosi mintimis Aistė ,1000 detalių dėlionę iš projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ sudėliojusi per 7 laivus vakarus.


Veprių mokyklos-daugiafunkcio centro 1 klasės mokiniai valgykloje aptarė Sveiko maisto piramidę. Grįžę į klasę kartojo, kokius produktus įsidėmėjo ir drauge sudėjo savo klasės piramidę.


Pašilės progimnazijos 2 klasės mokiniai turėjo pamoką apie emocinės sveikatos svarbą mokyklos kieme. Mokiniai kartu su visuomenės sveikatos priežiūros specialiste Karolina diskutavo, kuo svarbi mūsų emocinė sveikata. Mokiniai aiškinosi, kokie būdai jiems priimtini nusiraminti, atliko užduotėles apie emocijas bei naudojo „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ projekto priemones – piešimo knygeles MANDALAS. Tyrimai rodo, kad pats paprasčiausiais būdas normalizuoti streso lygį organizme yra laiko praleidimas lauke, taigi, mokiniai ne tik pagilino žinias apie emocinę sveikatą, bet ir pamoka gryname ore vaikams padėjo pailsėti, praskaidrinti mintis, sunormalizuoti streso lygi organizme.


Mityba – viena iš pagrindinių gyvensenos veiksnių, turinčių įtakos vaiko sveikatai. Vaikų l/d „Eglutė“, „Saulutė“, bei Želvos gimnazijoje sveikatos specialistė kalbėjo apie sveiko maisto pasirinkimą. Naudodami „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ magnetinį maisto piramidės rinkinį vaikai aiškinosi , kokius produktus reikia valgyti kas dieną, o kokius tik retsykiais.


Dukstynos pagrindinės mokyklos mokytoja Bronė Mickuviene su savo 2c klasės auklėtiniais klasės valandėlėje kalbėjo apie emocijas ir jausmus kas tai yra ir tuo pačiu metu panaudojo priemonę „ PARAŠIUTAS“.

Visuomenės sveikatos specialistė Vida Talutienė


Dukstynos pagrindinės mokyklos 1b klasės mokiniai matematikos pamokoje dirbo su priemone ZOMETOOL kuri puiki priemonė, kuri padeda lavinti erdvinį mastymą.


L/d ,,Vaikystė“ mokytoja Rita Užuraistienė, dirbanti su spec. poreikių turinčiais vaikais ,siekia paįvairinti kasdieninę veiklą. Vaikus  supažindina  su interaktyviu smėlio stalu:  raidėmis, gyvūnais, gamtos reiškiniais, garsais.

Stalo skleidžiama  šviesa sukuria ypatingą įspūdį, paryškina vaizdą. Šilta ir ryški šviesa traukia  vaikus.

Labiausiai jiems patinka žaisti su smėliu, liesti, stebėti, kaip byra, gėrėtis stebuklais, kurie vyksta supylus kalną ar atradus lobį. Liesdami smėlį, stimuliuoja aktyvius taškus, o tai teigiamai veikia savijautą, mažina nerimą, veikia atpalaiduojančiai.

Delne – visas mūsų organizmas!


A. Smetonos gimnazijos  mokytoja Jelena Piragienė, siekdama tobulinti anglų kalbos mokymo kokybę, naudoja įvairius būdus. Pamokoje apie žmogaus organus panaudojo projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones  – kaladėlių bokštą ,,JENGA XXL“ ir biuro priemonę ,, Kas mano viduje“ , kurių pagalba mokiniams lengviau įsiminė žodžius, vystė dialogą.


Veprių mokyklos daugiafunkcinio centro pradinių klasių mokiniai sėkmingai dalyvauja Ukmergės rajono savivaldybės administracijos vykdomame projekte ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai”.

Šio projekto tikslas stiprinti vaikų psichinę sveikatą, emocinę gerovę.

2 klasės mokiniai kūno kultūros pamokoje su žaidimo priemone “Parašiutas ” žaidė įvairius žaidimus, kurie lavina stambiąją motoriką, dėmesį skatina judėti.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Talutienė


Užupio pagrindinės mokyklos ketvirtokai išbandė Zometool konstruktorių.

Užupio pagrindinės mokyklos mokytoja Daiva Butkienė su 4a klasės mokiniais išbandė “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” priemonę Zometool. Šis konstruktorius padeda lavinti erdvinį mąstymą, koncentraciją.


L/d ,,Vaikystė“ ,,Kvatoklio“grupės vaikai keliavo po „ Švaros karalystę“. Panaudojant projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ minkštų formų rinkinį,pastatyta pilis į kurią vaikus pakvietė sveikatos specialistė. Norint patekti į karalystę, teko aplankyti ,,Higienos taisyklių šalį“, ,,Vandens dvarą“, ,,Higienos priemonių dvarą“, ,,Ausų šalį“, ,,Nagų šalį“,,Tualetinio popieriaus šalį“. Kiekvienoje šalyje vaikų laukė užduotys, kurias atlikę, galėjo keliauti toliau. Keliaudami prisiminė asmens higienos taisykles, kaip reikia prižiūrėti avalynę ir aprangą.


L/d ,,Vaikystė“ ,,Žiniuko“ grupės vaikams ir mokytojams idėjų niekada nepritrūksta. Kai lauke lyja, stebi aplinką pro langą, o kadangi darželis netoli gyvenamųjų daugiabučių, tai ir veikla vyko apie daugiabučius. Skaičiavo aukštų skaičių, kiek langų, durų yra name, spėliojo kiek galėtų žmonių tokiame name gyventi, kiek kambarių bute. Vaikai, gyvenantys butuose, pasakojo, kad mieliausia šeimos vieta yra virtuvė, kur visa šeima susirenka prie stalo. Taip kilo mintis pastatyti ,,dangoraižį“ ir pasigaminti pagrindinius virtuvės baldus – stalą ir kėdes, panaudojant projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ konstruktorių ZOOMETOL STEAM.


Dukstynos pagrindinės mokyklos 1a klasės mokiniai klasės valandėlės metu klausė pamokėlės apie sveiką maistą ir dėliojo sveiko maisto piramidę.


GEGUŽĖS 12 DIENĄ ANTANO SMETONOS GIMNAZIJOJE BUVO PAMINĖTA TARPTAUTINĖ DIENA BE DIETŲ, kurios metu vyko integruotos dorinio ugdymo ir sveikatos pamokos apie valgymo sutrikimus, kurias vedė sveikatos specialistė ir socialinė pedagogė. Mokiniai galėjo susipažinti su bulimijos ir anoreksijos simptomais, sužinoti kas daro įtaką šių ligų atsiradimui, kokios būna pasekmės bei kur galima kreiptis pagalbos. Nuskanavę QR kodą, programėlėje sprendė tęstą apie valgymo sutrikimus. Spręsdami kryžiažodį, sužinojo dar vieną valgymo sutrikimą – ortoreksiją. Aptarė taisyklingos mitybos reikalavimus: kokių produktų reikia vengti, kokius valgyti., kokia turėtų būti dienos energetinė vertė.

Mityba ir fizinis aktyvumas kas dieną – pagrindiniai sveikatos stiprinimo būdai. Panaudodami SAM rekomendacinę priemonę ,,Rinkitės sveikus produktus. Keisk pasyvią veiklą į aktyvią“ aiškinosi kiek teks pajudėti, suvalgius vieną ar kitą sveikatai nepalankų produktą.

Socialinė pedagogė Agnė Gruodienė iš darbo patirties pateikė pavyzdžių , kaip sutrinka sveikata ir nukenčia mokslai laikantis dietų.

Mokiniai atliko praktinį darbą panaudodami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ magnetinę maisto piramidę.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Vaikų l/d „Nykštukas“ džiaugiasi nauja projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemone – Sveiko maisto magnetiniu rinkiniu. Vaikai mokėsi rinktis sveikus maisto produktus, serviruoti pusryčių, pietų arba vakarienės stalą. Diskutavo, kokius patiekalus valgo jų metu. Įvardino pasirinktus produktus. Po to patys mokėsi dėlioti pasirinktus produktus į piramidę.


Siesikų pagrindinės mokyklos 5 klasės mokiniai ir “Gerviukų ” grupės vaikai panaudodami projekto “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” priemonę “Parašiutas”, linksmai žaidė. Šiame žaidime labai svarbu, kad dirbtų visi komandoje su draugais. Linksmas žaidimas kuris pakelia nuotaiką, skatina koordinacijos, bendradarbiavimo ir fizinio aktyvumo įgūdžius. Šis azartiškas žaidimas, skatina aktyviai judėti bei lavinti akių ir rankų koordinaciją.


Gegužės 10  pasaulyje minima Judėjimo sveikatos labui diena – tarptautinė diena, kurią inicijavo Pasaulio sveikatos organizacija. Ji skirta visuotiniam fizinio aktyvumo skatinimui. Pasaulio sveikatos organizacija teigia, kad sveikata didžiąja dalimi priklauso nuo paties žmogaus, nes sveikatą apie 50 proc. lemia gyvenimo būdas ir paties žmogaus elgesys. Tad fizinis aktyvumas – būtinas sveikos gyvensenos veiksnys augančiam organizmui.

Lopšelio- darželio ,,Vaikystė“  vaikai su mokytojomis ir sveikatos specialiste šią dieną paminėjo judėdami su projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ žaidimo priemone ,,Parašiutas“. Lauke žaidė įvairius žaidimus, kurie lavina stambiąją motoriką, dėmesį, komandinį darbą, skatina judėti, atskleidžia fizinius pajėgumus bei gebėjimus.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Vaikų l/d „Nykštukas“ veikloms naudojamos Ukmergės raj. sav. vykdomo projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemonės, skirtos stiprinti vaikų psichinę sveikatą, emocinę gerovę sudarant sąlygas kokybiškam emociniam ugdymui.

Šį kartą, kartu su sveikatos specialiste Dalia, džiaugėmės nauja interaktyvia smėlio dėže. Žaidėme žaidimus „Žemėlapis“, „Archeologas“, „Ežiukas“ ir „Lobių paieška“. Žaidimai suteikė daugybę gerų emocijų.


L/d ,,Vaikystė“ ,,Šnekučio“ grupės vaikai susipažino su projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemone – magnetine maisto piramide. Vardijo produktus , kuriuos dažniausiai valgo,,,gamino“ salotas tėveliams.


L/d ,,Vaikystė“ kiemelyje vyko tikra ,,parašiutų“ šventė.

Panaudodami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones ,,Parašiutas“ , vaikai žaidė grupinius žaidimus, rungtyniavo, kuris ,,Parašiutas“ pakils aukščiau, išlaikys daugiau kamuolių, stengėsi atkelti parašiutą taip, kad neiškristų nei vienas kamuoliukas. Mažiausieji ugdytiniai dėliojo spalvotus kamuoliukus pagal parašiuto spalvas, taip įvardindami įsimintas spalvas ir skaičius.


Dukstynos pagrindinės mokyklos 2a klasės mokiniai išbandė spalvotąjį parašiutą – draugiškai bendradarbiaudami stengėsi,kad kamuolys nenukristų ant žemės.


Dukstynos pagrindinės mokyklos 1a klasės mokiniai kartu su mokytoja kūno kultūros pamokoje išbandė „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ parašiutą.


Pašilės progimnazijoje pradinių klasių mokiniai aktyviai naudoja „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ projekto priemones. Fizinio ugdymo pamokose pradinių klasių moksleiviai naudoja priemonę „Parašiutas“. Mokiniai aktyviai leidžia fizinio ugdymo pamokas gryname ore. Žaisdami žaidimą „Parašiutas“ vaikai ne tik skatinami būti fiziškai aktyvesni, bet ir mokosi dirbti/žaisti komandose, stiprina komandinės veiklos įgūdžius.


Antano Smetonos gimnazijoje besimokantys mokiniai iš Ukrainos , padedami socialinės pedagogės Agnės Gruodienės, mokosi lietuvių kalbos. Kad lengviau įsimintų maisto produktų pavadinimus, panaudota projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ magnetinė maisto piramidė.


24-28 dienomis ,,Ryto“ spec. mokyklos mokytoja Rita Užuraistienė su 7,9 ir 10 spec. jungtinės klasės mokiniais vykdė projektą ,,Statau, matuoju, skaičiuoju“. Projekto metu naudotos ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai “priemonės ZOOMETOL konstruktorius STEAM, kaladėlių bokštas JENGA XXL, magnetinės maisto piramidės rinkinys.

Mokiniai įtvirtino matematines žinias, spalvų pažinimą, lavino smulkiąją motoriką, mokėsi padėdami vieni kitiems įveikti sunkesnes užduotis.

Su sveikatos priežiūros specialiste Vida Peldžiene mokėsi produktų pavadinimus. Dėliodami sveiko maisto piramidę, skaičiavo ko daugiau, sveikų ar nesveikų produktų įeina į piramidę, kiek daržovių ir vaisių yra maisto piramidėje. Pamokos metu pasakojo kokius patiekalus mėgsta labiausiai, o kokių nėra net ragavę.

,,Tai naujų žinių ir teigiamų emocijų savaitė, kurią ateityje būtinai pakartosim“ – sakė mokiniai ir mokytoja.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Sveikata, darbingumas ir grožis priklauso nuo sveikos mitybos

Antano Smetonos gimnazijos Ia kl. mokiniai užsienio kalbos pamokoje kartu su mokytoja Snaiguole Pociene ir klasės auklėtoja Svetlana Rubliauskiene nagrinėja maisto medžiagas, jų gausumą skirtinguose produktuose ir reikšmę organizmui ,gilina žinias apie sveiką mitybą, kalba, kuo svarbi sveika mityba ir iš ko ji susideda, kad reikia valgyti saikingai ir pilnavertį įvairių spalvų ir sudėties maistą.

Panaudodami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ magnetinės maisto piramidės rinkinį, modeliuodami maisto piramidę, aptaria, kuriuos maisto produktus reikia valgyti dažnai kuriuos retai, kad maistas turi būti  įvairus.

Sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Vaikų l/d „Eglutė“, „Saulutė“, „Nykštukas“ ir Želvos gimnazijoje vyko aktyvi fizinė veikla naudojant projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“priemonę „Parašiutas“.


Zometool – puiki priemonė, kuri padeda lavinti erdvinį mąstymą, koncentraciją ir smulkiąją motoriką. Zometool – atvėrė duris į žaidimų pasaulį, kuriame vaikai kūrė patys. Užupio pagrindinės mokyklos “Giliukų” ir “Riešutėlių “grupių vaikų kūryba.


Emocijų pažinimo ir nusiraminimo būdų pamokėlė L/D „Buratinas“ darželyje

Emocijas pažinti ir jas tinkamai išreikšti yra labai svarbu. Vaikas suvokdamas savo emocijas ir kas vyksta jo viduje, gebės sėkmingai funkcionuoti šiandieniniame pasaulyje.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Karolina vedė „Meškučių“ grupės vaikams pamokėlę šia tema – emocijų pažinimas ir nusiraminimo būdai. Vaikai žiūrėjo edukacinius filmukus, diskutavo apie nemalonias emocijas (pyktį, nerimą, liūdesį), aptarė jiems priimtinus nusiraminimo būdus. Pamokėlės metu vaikai išbandė kelis nusiraminimo būdus, spalvino savo pasirinktas vaikiškas mandalas, bei bandė nusiraminti žaisdami su „Socialinio emocinio ugdymo sprendimų“ projekto gauta priemone – interaktyvia smėlio dėže. Žaidimai su smėlio dėže ne tik vaikams padeda nusiraminti bei taip pat stiprina vaikų emocinę gerovę.


Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai‘‘ žaidimas ,,Parašiutas‘‘

,,Šilo‘‘ progimnazijos priešmokyklinukai džiaugėsi pavasariniu oru ir žaidimu ,,Parašiutas‘‘. Tai linksmas žaidimas, kuris pakelia nuotaiką, skatina koordinacijas, bendradarbiavimo ir fizinio aktyvumo įgūdžius.


Veprių daugiafunkcinio centro 1 klasės mokiniai smagiai išbandė naują priemonę. Daug džiugių emocijų patyrė vaikai. Kartu mokėsi derinti veiksmus, veikti kaip komanda.


„TYLOS DIETA”

Kiekvienais metais balandžio mėnesio paskutinįjį trečiadienį minima Tarptautinė triukšmo suvokimo diena. Triukšmas – tai dirbtinai sukelti įvairaus stiprumo ir dažnio garsai, kurie trukdo dirbti,mokytis, poilsiauti. Triukšmas tapo nuolatiniu mūsų gyvenimo palydovu, stipriai kenkiančiu sveikatai.Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Dalia Želvos gimnazijoje , kartu su 2, 5 ir 6 kl. mokiniais kalbėjosi apie triukšmo poveikį žmogaus sveikatai, apie mokinių  jautrumą neigiamam triukšmo poveikiui mokykloje, namuose, renginiuose, apie atsakomybę už pačių keliamą triukšmą. Diskutavome , kaip kiekvienas galime prisidėti prie triukšmo mažinimo savo aplinkoje. Mokiniai susikaupę tyloje spalvino mandalas, naudodami projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” spalvotų pieštukų rinkinius.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Dalia Butiškienė


Jono Basanavičiaus gimnazijoje paminėta Tarptautinė triukšmo suvokimo diena.

Integruotų dailės ir sveikatos pamokų metu, mokiniai klausėsi specialisčių informacijos apie triukšmo daromą žalą sveikatai. Buvo pakviesti pabūti tyloje, pasiklausyti savo minčių spalvinant mandalas su projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ spalvotais pieštukais.


Jono Basanavičiaus gimnazijos gimnazistai pamokų metu gavo užduotį – sukurti plakatus ,,Šventės pagal metų laikus“. Plakatų piešimui ir spalvinimui buvo panaudota projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemonės – spalvoti pieštukai.


Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ nupirkta dar viena priemonė grupiniams žaidimams ,,Parašiutas“ pasiekė ,,Ryto“ spec. mokyklą.

Geras oras leido išbandyti priemonę lauke. Šiame žaidime labai svarbu, kad visi dirbtų komandoje su draugais. Atkėlėme parašiutą su šokinėjančiu kamuoliu taip, kad jis neiškristų per skylę. Žaidėme žaidimą pagal aprangos spalvas, kada įvardintos spalvos žaidėjas turi suspėti pasislėpti po parašiutu šiam nenusileidus iki žemės.

Tai linksmas žaidimas kuris pakelia nuotaiką, skatina koordinacijos, bendradarbiavimo ir fizinio aktyvumo įgūdžius, lavina stambiąją motoriką.


Asmens higiena – tai žinių ir taisyklių visuma, padedanti saugoti ir stiprinti sveikatą.

Higienos įgūdžių susiformavimas vaikystėje dažnu atveju išlieka visam gyvenimui ir sumažina riziką susirgti įvairiomis užkrečiamomis ligomis. Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė D. Butiškienė, vaikų l/d “Eglutė”, “Saulutė”, “Nykštukas”, bei Želvos gimnazijos priešmokyklinukams ir 3 kl. mokiniams vedė praktinius mokomuosius užsiėmimus apie asmens higieną. Ypač akcentavo rankų plovimo svarbą, bei dantukų priežiūrą.

Užsiėmimų metu vaikai žiūrėjo mokomuosius filmukus,  pakartojo higienos taisykles ir jų laikymosi svarbą. Pamokėlių metu vaikai piešė mikrobus, pasinaudodami projekto “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” spalvotų pieštukų rinkiniais.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Dalia Butiškienė


Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ interaktyvaus smėlio stalo panaudojimas kuriant pasaulį prieš milijoną metų

Trepsiuko” gr. vaikai dalyvavo projekte ,,Dinozaurai ir geometrinės figūros”.Projektinės veiklos metu vaikai dalinosi įspūdžiais, emocijomis; svarstė, analizavo savoatliktus darbus. Tyrinėjo dinozaurų gyvenimo momentus, gautas žinias įtraukė į žaidimus.Naudodami interaktyvias priemones bandė sukurti pasaulį, kuris buvo prieš daug milijonų metų. Įtvirtino skaičiavimo žinias iki dvidešimties, sąvokas mažesnis, didesnis. Kūrė ugnikalnio modelius, stengėsi supilti kalną taip, kad lava išsiveržtų.


Naudojant projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ interaktyvaus stalo žaidimą ,,Ferma“ ,,Strakaliuko“ grupės vaikai susipažino su metų laikais, gamtos reiškiniais, augalais, gyvūnais. ,,Statė“ namus, kūrė ūkį. Užsiėmimo metu ne tik mokėsi pažinti raides, skaičiavo kiek raidžių yra žodyje.


Vaikų l/d „Nykštukas“ toliau vykdomas projektas „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“.

Šį kartą, kartu su sveikatos specialiste Dalia, džiaugėmės nauja interaktyvia smėlio dėže. Žaidėme žaidimus –„Žemėlapis“, „Archeologas“, „Ežiukas“ ir „Lobių paieška“. Žaidimai suteikė daugybę gerų emocijų.


Kai lauke lyja, išeiti į kiemą nėra galimybės, l/d ,,Vaikystė“ ugdytiniai kartu su mokytojomis ir sveikatos specialiste Vida Peldžiene laiką leido prie interaktyvaus stalo STANDART (projektas ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“).

Sėmėsi žinių apie planetas – Saulę, Žemę, Mėnulį. Dalyvavo lobio paieškoje, pylė kalnus ir stebėjo ugnikalnių – Vezuvijaus ir Etnos išsiveržimą. Dėliodami raideles, bandė spėti gyvūnus iš garsų.

Tiek daug žinių ir teigiamų emocijų per vieną dieną.


Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ interaktyvios smėlio dėžės STANDART pagalba mokytoja Asta su ,,Klausučio“ grupės vaikais susipažino su naminiais ir laukiniais gyvūnais, iš garsų pabandė atspėti kuris kokį garsą skleidžia, mokėsi sudėlioti žodžius.

Žaidžiant su smėliu ieškojo lobio, stebėjo besiveržiantį ugnikalnį.

Užsiėmimų gausa lavina vaizduotę, didina koncentraciją, ugdo kūrybiškumą. Šviesa pritraukia dėmesį, sužadina smalsumą, stimuliuoja protinę veiklą, užburia, įtraukia bei atpalaiduoja.


Jono Basanavičiaus gimnazijoje užsienio kalbos pamokose mokiniai aptarė šv. Velykų tradicijas, kiaušinių marginimo raštus, margučio spalvų reikšmę. Gavo užduotį – įvardinti spalvas ir raštus užsienio kalba ir pasirenkant spalvotą pieštuką piešti ir marginti kiaušinius. Pamokoje panaudotos projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemonės – pieštukai.


Dukstynos pagrindinės mokyklos 2b kl. mok. klasės valandėlės metu iš kaladėlių „JENGA XXL” statė bokštą. O kūno kultūros pamokoje naudojo minkštų formų rinkinį.


Balandžio 5d. l/d ,,Vaikystė“ vyko projekto ,,socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ interaktyvios smėlio dėžės STANDART pristatymas

Užsiėmimą vedė kompanijos BMK atstovė Agnė. Pristatė naujomis technologijomis sukurtus žaidimus, kuriuos gamintojas pritaikė interaktyviam smėliui, o uždengę stalą komplekte esančiu dangčiu ir naudodami kaladėles su raidėmis , vaikai rašyti žodžius, sudaryti sakinius ir kurti savo pasakojimus!

Sąveika su smėliu teigiamai veikia centrinę nervų sistemą bei stimuliuoja smegenų dalis, atsakingas už kalbą, dėmesio koncentraciją ir atmintį. Žaidimas su smėliu ramina ir atpalaiduoja, palengvina stresą. Psichologai smėlio terapiją rekomenduoja vaikams, susiduriantiems su agresija, nerimu, perdėtu uždarumu, dideliu sergamumu ar emociniu pažeidžiamumu.

Šis metodas taip pat naudojamas siekiant užkirsti kelią drovumui ir sumažinti įvairias bendravimo problemas. Smėlio dėžė gali padėti vaikui surasti kūrybinį  impulsą ir įkvėpimą.


Želvos gimnazijos 2 kl. mokiniai užsiėmimų metu naudojo priemones iš projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ Zometool konstruktorius.


Fizinis aktyvumas

Vaikų sveikata priklauso nuo daugelio veiksnių, tačiau viena svarbiausių ikimokyklinio amžiaus vaikų sveikatos sudedamųjų dalių yra vaikų fizinis aktyvumas. Fizinis aktyvumas padeda tenkinti biologinį vaiko poreikį judėti, skatina motorikos vystymąsi, stimuliuoja organizmo augimą, gerina protinį ir fizinį darbingumą, stiprina sveikatą. Fiziškai aktyvus gyvenimo būdas, sportavimas laisvalaikiu yra žinomi kaip fizinį pajėgumą, savijautą gerinantys ir sveikatą stiprinantys veiksniai.

Norint ugdyti sveikus ir stiprius vaikus ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje “Nykštukas” daugiau dėmesio skiriama vaikų judriesiems žaidimams naudojant projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ minkštų formų rinkinius.


Projektas „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ Želvos gimnazijoje.

Želvos gimnazijos pradinukai minėdami žemės dieną naudojosi projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ spalvotų pieštukų rinkiniais. Piešė įvairius piešinius , kuriuos sujungė į gėlių moziką ir papuošė foje sieną.


Veprių daugiafunkcinio centro 5kl. mok. ukdymo pamokoje su minkštų formų rinkiniu įrenginėjo vaikų darželio žaidimų aikštelę. Matematikos pamokoje kūrė su ZOMETOOL konstruktoriumi STEAM (77778) įvairias figūras.


Jono Basanavičiaus gimnazijoje vyko užsienio kalba, panaudojant projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones. Mokiniai, piešdami fraktalas ir jas spalvindami, mokėsi spalvų pavadinimus rusų kalba. Idėja pritaikyta iš knygos ,,Žaidžiu jausmus“.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė

Mokytoja Irena Patiejūnienė


Kovas – sąmoningumo didinimo ir socialinio emocinio ugdymo mėnuo.

Jono Basanavičiaus gimnazijoje vyksta savęs pažinimo pamokos, emocijų, nerimo atpažinimo ir valdymo metodai , pasirenkant aktyvius ir įtraukius mokymosi metodus – ,,Socialinio emocininio ugdymo sprendimai“ priemones JENGA XXL.


Vandens diena „Drugelių“ gr.

Įdomiai vandens dieną paminėjo ikimokyklinės įstaigos “Saulutė“ „Drugelių“ gr.vaikai , pasitelkdami projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ Zometool konstruktorius. Vaikai konstravo vandens valymo įrenginius, vandens bokštus, vandens molekules.


Pirmoji pagalba draugui.

Vaikų l/d „Eglutė“ ugdytiniai iš „Bitutės“ grupės mokėsi suteikti pirmąją pagalbą sunegalavus draugui. Veiklai panaudojo projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones-minkštų formų rinkinius. Vaikai pasistatė pirmos pagalbos stotelę, kurioje imitavo įvairias realias situacijas nutinkančias kasdienybėje: mokėsi išklausyti ligonio negalavimus,pamatuoti jam kūno temperatūrą, paklausyti kaip plaka draugo širdelė, suteikti pirmąją pagalbą susižeidus, nusibrozdinus. Taip pat pasikartojome pirmosios pagalbos numerį 112, kuriuo skambintume atsitikus rimtai nelaimei. Susipažinome su pirmosios pagalbos vaistinėle.

Padėdami vieni kitiems vaikai mokosi būti dėmesingais šalia atsitikus nelaimei.


Tęsiamos užsienio kalbos pamokos panaudojant projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones.

Jono Basanavičiaus mokiniai aktyviai dalyvauja pamokose, mokosi žodžių kaladėlių JENGA XXL pagalba. Pamokų metu ne tik įsimena naujus žodžius, bet patiria daug teigiamų emocijų. Su nekantrumu laukia sekančios pamokos, varžosi tarpusavyje, kuris žino daugiau žodžių. Net pertraukų metu girdisi atsiliepimai: ,, buvo puiki pamoka“.


Tikslas : projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ kaladėlių JENGA XXL pagalba įsiminti kuo daugiau drabužių pavadinimų užsienio kalba. Mokiniai noriai dalyvavo pamokoje, stengėsi nenugriauti bokšto ir ištraukę kaladėlę vis pasikartodavo pamokoje išmoktą medžiagą. ,,Tai naudinga pamoka žaidžiant “ – kalbėjo mokiniai, patyrę daug teigiamų emocijų mokantis.


Kovas – sąmoningumo didinimo mėnuo. ,,Ryto“ spec. mokykla šį mėnesį pažymi įvairiomis socialinio emocinio ugdymo veiklomis. 1 – 4 klasių mokiniai pamokoms panaudojo projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones. Iš kaladėlių JENGA XXXL statė bokštą, konstruktoriumi ZOOMETOL STEAM konstravo statinius. Taip patirdami daug teigiamų emocijų, ugdydami bendravimo įgūdžius, teikdami pagalbą draugui gerina emocinę sveikatą, lavina smulkiąją motoriką.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Veprių daugiafunkcinio centro 2 klasės mokiniai dailės ir technologijų pamokoje dirbo su priemonėmis ZAMETOOL konstruktoriumi ir kaladėlėmis JENGAXXL.


Reguliarus fizinis aktyvumas, fizinė veikla, pratimai – yra viena iš profilaktikos priemonių sveikatos stiprinimui. Reguliarus užsiėmimas fizine veikla gerina medžiagų apykaitą, širdies darbą, padeda sumažinti stresą, išvengti laikysenos sutrikimų.

Išugdyti fizinio aktyvumo įgūdžiai vaikystėje stiprina organizmą, padeda koreguoti sveikatos sutrikimus. Susiformavę įpročiai išlieka visam gyvenimui. Visi šie faktoriai yra neatsiejama vaiko augimo ir brendimo dalis, nes jie suteikia sveikatos ir daro stipresniais.

Kovo mėn. 10 d. – Tarptautinė socialinio emocinio ugdymo diena. L/d ,,Vaikystė“ šią dieną paminėjo fizinio aktyvumo skatinimu, fizinę veiklą derindami su projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemonėmis. JENGA XXXL pagalba vaikai traukė kaladėlę pažymėtą skaičiumi ir atliko įvairius fizinius pratimus, nurodytas žaidimų lape.

Tuo pačiu buvo ugdomi emociniai ir socialiniai įgūdžiai: pasitikėjimas savimi, domėjimasis aplinka, žinojimas, kokio elgesio iš tavęs laukia kiti ir kaip susivaldyti, kai nori pasielgti netinkamai, gebėjimas išlaukti, laikytis nurodymų, sutarti su kitais vaikais,  dažniau jaustis laimingesniais, būti optimistais.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


„Vanduo- gyvybės šaltinis”

Vaikų ikimokyklinės įstaigos “Eglutė”, “Saulutė”, “Nykštukas” bei Želvos gimnazija naudoja naują priemonę iš projekto “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” – kaladėlių rinkinį JengaXXL.

Šį mėnesį kartu su sveikatos specialiste Dalia vyko pokalbiai ir praktiniai užsiėmimai apie vandens svarbą žmogaus gyvenime. Vaikai pagilino savo turimas žinias apie vandenį ir jo svarbą žmogaus organizmui. Be vandens žmogus negalėtų gyventi: vanduo maitina ir prausia. Norint būti sveikam, kasdien būtina vartoti kuo daugiau vandens.

Sveikatos specialistė mokymams panaudojo projekto ”Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” medinių kaladėlių rinkinį JENGA XXL, kurio pagalba vaikai galėjo sukonstruoti vandens bokštus ir šulinius. Iš šulinių galėjo patys pasisemti vandens ir atsigaivinti. Ši pramoga buvo labai smagi , o vanduo -tikras skanumėlis!!!


Klasės valandėlė apie elektronines cigaretes, naujas psichoaktyvias medžiagas

Antano Smetonos gimnazijos I c kl. mokiniams visuomenės sveikatos priežiūros specialistė vedė klasės valandėlę apie NPS, elektronines cigaretes. Panaudodami projekto

,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ kaladėlių bokštą JENGA XXL, mokiniai atsakinėjo į klausimus, pateiktose situacijose turėjo nuspręsti tiesa ar mitas apie žalingus įpročius pažymėtas kortelėje.

Žaidimo pagalba ne tik įtvirtinamos žinios, bet mokiniai skatinami diskutuoti šia tema, išsakyti savo nuomonę.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemonių panaudojimas Antano Smetonos gimnazijoje lietuvių kalbos pamokoje

Socialinė pedagogė Agnė Gruodienė mokinius iš Ukrainos moko lietuvių kalbos, panaudojo kaladėles JENGA XXL .

Mokiniai analizavo gyvenimiškas situacijas, vertino jas pagal savo įsitikinimus. Sutelkę dėmesį į bokšto statymą, atsipalaidavo, atvirai dalijosi mintimis ir patirtimi. Lietuviškai mokėsi įvardinti ir išreikšti savo jausmus.


Siesikų pagrindinės mokyklos pradinukai išbandė lavinamąją priemonę erdvinių kompozicijų konstravimui Zometool. Zometool – STEAM viena iš “Socialinio emocinio ugdymo  sprendimai” projekto priemonių.

“Socialinio emocinio ugdymo sprendimai”- ZOMETOOL konstruktoriai STEAM ikimokyklinėse įstaigose “Eglutė, “Saulutė” “Nykštukas”

Vaikai iš ”Eglutės”,”Saulutės” ir “Nykštuko”darželių džiaugiasi galėdami stiprinti savo psichinę-emocinę sveikatą naudodami projekto”Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” ZOMETOOL konstruktorių STEAM. Tam, kad pavyktų sudėlioti norimas geometrines figūras, tenka nemažai pasistengti, sukaupti dėmesį, lavinti vaizduotę, kantrybę ir smulkiąją motoriką. Bet galutinis rezultatas labai džiugina!


Fizinio aktyvumo skatinimas l/d ,,Vaikystė“

Kiekvienam žmogui aktyvi fizinė veikla yra gyvybiškai svarbi. Kuo daugiau judame ir sportuojame, tuo esame sveikesni ir žvalesni. Darželyje siekiama, kad vaikai būtų fiziškai aktyvūs kas dieną, ne mažiau , kaip 60 minučių per dieną.

Kovo mėn. 2 d. sveikatos specialistė Vida organizavo netradicines kūno kultūros pamokas, panaudojant projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones – minkštas formas. Jų pagalba vaikai atliko daug estafečių, kurių metu netrūko judesio, emocijų, krykštavimo, sportinio ,,užsidegimo“.

Žaidimo ,,Pasiruošę judėti” metu buvo atliekami ne tik fiziniai, bet ir jogos pratimai.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


J. Basanavičiaus gimnazija. Projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemonių panaudojimas

Šimtadienio metu, III klasių gimnazistai, panaudodami projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones, kaladėlių bokšto ,,JENGA XXL“ pagalba tikrino ketvirtokų žinias ir stebėjo, ar šie gerai mokėsi ir įsisavino žinias per 4 mokslo metus.

Ant kaladėlių buvo užklijuoti klausimai, kuriuos mokiniai žaidimo metu traukė ir sprendė matematikos užduotis, tikrino istorijos ir geografijos žinias.


Veprių mokyklos-daugiafunkcio centro 3-4 klasių mokiniai nudžiugo gavę naujų įdomių žaidimų.

Sutelkę dėmesį į bokšto statymą atvirai dalinosi savo mintimis ir jausmais. Mokėjo sugalvoti tinkamiausius sprendimus. Žaidėjų tikslas buvo bokšto nenugriauti vis ištraukiant kaladėles iš apačios ir uždedant ant viršaus. Gera nuotaika neapleido vaikų ir kaladėlėms nukritus. Kitą dieną vyko konstravimo darbai. Sukonstravę daug figūrų jas sujungė į vieną didelę. Visus lydėjo geros emocijos.


Pradinio ugdymo vyr. mokytoja Danutė Jasaitienė

Dukstynos pagrindinės mokyklos 4b klasės mokiniai išbandė Zometool konstruktorių

4b klasės mokiniams labai patiko užsiėmimai su Zometool konstruktoriumi. Konstruodami lavino erdvės suvokimą, ieškojo būdų, kaip erdvines kompozicijas paversti uždaromis, ne visiems iškart  ir pavyko. Mokiniai konstruodami kartu su draugais smagiai leido laiką, o mokytoja džiaugėsi kūrybingais mokinių darbais.


Aktyvios pertraukos ,,Ryto“ spec. mokykloje

,,Ryto“ spec. mokykloje pertraukų metu , panaudojant ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones – kaladėlių bokštą JENGA XXL, sveikatos specialistė Vida  pakvietė mokinius pažaisti žaidimą ,,Linksmadienis“, atspėti mįsles, atlikti įvairias užduotis porose ir komandoje.  

Tokių pertraukų tikslas – psichinės sveikatos gerinimas,   priklausomybės nuo telefonų mažinimas, tarpusavio  bendravimas .  Mokiniai turi užsiėmimą , žaisdami linksminasi , leidžia laiką prasmingai. 

Sudėlioti bokštą buvo nemenkas iššūkis – sudėsi neteisingai – bokštas svyruos , bus kreivas, greitai grius. O nugriuvus bokštui,  tampi pralaimėtoju. Todėl mokiniai labai stengėsi, kad kuo ilgiau stovėtų jų statinys. Traukdami po vieną kaladėlę gauna užduotį, kurią reikia atlikti: suvaidinti rokenrolo muzikantą, mašinos vairuotoją, paimti iš mokytojos interviu, surengti  repo  atlikėjų dvikovą, atspėti daug mįslių.

 Mokiniai, norintys ramiai leisti pertraukas, konstravo statinius konstruktoriumi ZOOMETOL STEAM.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Veprių mokyklos-daugiafunkcio centro pirmokai smagiai išbandė projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ metodines priemones.

Pirmasis užsiėmimas vyko su Zometool konstruktoriais. Susipažinome su galimybėmis ir bandėme. Pirmokų fantazijai nebuvo ribų. O kiek džiaugsmo, aikčiojimo, nuostabos sunku net ir aprašyti.

Spalvingos, didelės ir minkštos detalės fizinio ugdymo pamokose skatino vaikus kurti, tartis, planuoti, judėti… Statėme ir aukščiausią statinį, ir kliūčių ruožą kūrėme. Priemonės tikrai skatina bendradarbiavimą, geras emocijas, kūrybiškumą.

Pertraukų metu mokiniai noriai ėmėsi veiklų su JENGA XXL. Šis bokšto statymas daugeliui vaikų yra žinomas, tad pasikartojome taisykles, saugumo bei atsargumo reikalavimus.

Veprių MDC 1 klasės mokytoja Vida Ramanauskienė


Konstravimas su Zometool

Ukmergės rajono savivaldybės administracija vykdo projektą ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai‘‘. Vykdant projektą ,,Šilo‘‘ ir Senamiesčio progimnazijų mokinukai išbandė Zometool konstruktorius.

Zometool – puiki priemonė, kuri padeda lavinti erdvinį mąstymą, kūrybiškumą, koncentraciją, rankų koordinaciją ir smulkiąją motoriką, padeda geriau suvokti erdvines geometrines figūras.
Spalvota paveikslėlių instrukcija atvėrė duris į platų tyrinėjimų ir laisvo žaidimo pasaulį, kuriame vaikai kūrė patys!


Zometool – STEAM, viena iš „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ projekto priemonių.

Jeigu manote, kad vaikų smulkiajai motorikai nereikia skirti papildomo dėmesio nes pakanka to kiek ir ką vaikas užsiima pats žaisdamas, klystate. Iš tikrųjų reikia lavinti vaiko rankų pirštelius, plaštaką, riešą. Vidiškių pagrindinės mokyklos pradinukai išbandė lavinamąją erdvinių kompozicijų konstravimui Zometool.


Užupio pagrindinės mokyklos priešmokyklinės grupės „Giliukai” vaikai išbandė visame pasaulyje žinoma ir populiarų žaidimą „Jenga”.

Šis žaidimas paprastas ir lengvas. Žaidimo tikslas – pastatyti kaip įmanoma aukštesnį medinį bokštą. Viską ką reikia padaryti – ištraukti kaladėlę taip, kad kad pastatytas bokštas nenugriūtų ir išliktų stabilus. Kaladėlių bokštas “Jenga XXL” , viena iš “Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” projekto priemonių.


Dukstynos mokyklos pradinukai, tęsdami projektą ,,socialinio emocinio ugdymo sprendimai“, išbandė naujas veiklas su gautomis priemonėmis.

Dukstynos mokyklos pradinukai, tęsdami projektą „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“, išbandė naujas veiklas su gautomis priemonėmis. Daug teigiamų emocijų sukėlė žaidimas „Pasiruošk, dėmesio, marš!”, kuris skatino aktyviai judėti, smagiai leisti laiką su klasės draugais.

Žaisdami žaidimą ,,Zometool“ kūrė geometrinius modelius, gilino mus supančio pasaulio grožio ir paslaptingumo suvokimą, atrado daug įdomių dalykų. Daug nuostabos suteikė sukurti įvairių formų muilo burbulai.


Specialioji pedagogė Rita Užuraistienė, dirbanti l/ d ,,Vaikystė” su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais,  užsiėmimų metu naudoja projekto ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” priemones. vaikai stato bokštus , panaudodami kaladėles „Jenga XXL”.


Padėdami vaikui lavinti jo smulkiosios motorikos įgūdžius, skatiname vystytis jo kalbą, nes pirštų galiukuose yra centrai susiję su galvos smegenų zonomis, atsakingomis už kalbą, o kai kurie pirštų ir riešo judesiai susiję su aplinkos suvokimu, intelektine smegenų veikla.

Vaiko raidos psichologai tvirtina,kad vaikai, kuriems buvo mankštinami rankų pirštukai, greičiau pradeda taisyklingai, aiškiai kalbėti, gerai artikuliuoja garsus. Tad vaikai pakviesti vsp specialistės Audros išbandė lavinamąją priemonę erdvinių kompozicijų konstravimui Zometool.


L/d vaikystė” ,,Šnekučio” gr. vaikai su mokytoja Lina panaudodami projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” ZOMETOOL konstruktorių STEAM dėliojo geometrines figūras – kvadratus, trikampius, apvalias formas. Jungė figūras viena su kita, aptarė kokią formą pavyksta gauti sujungus kvadratą su trikampiu – bokštas su antenomis, daug kvadratų – ilgas namas, kuriame gyvens žmonės. Vaikai lavina smulkiąją motoriką, vaizduotę.


L/d ,,Vaikystė” „Trepsiuko” gr. vaikai panaudodami projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” priemones, pastatė Lietuvos pilį su tvirta gynybine siena. ,,Trispalvė plevėsuoja , kaip šalies simbolis. Valio!” – šaukė vaikai,  baigę darbus.


Želvos gimnazijoje vykdome projektą „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“. 4-5 kl. mokiniams vyko psichinės sveikatos stiprinimo užsiėmimai , naudojant Zometool konstruktorius. Mokiniai išradingai konstravo individualias geometrines figūras, vėliau jas jungė į bendrą konstrukciją. Taip atsirado didžiuliai moduliniai statiniai, televizijos bokštai, gėlių kompozicijos ir kt. Vienas iš psichikos sveikatos stiprinimo būdų pabrėžti savo individualumą ir tuo pačiu noras priklausyti grupei, ryšių palaikymas su kitais bendraamžiais.


Dirbant su smulkiomis detalėmis, atliekant įvairius pirštų judesius, gerėja ryšys tarp kairiojo ir dešiniojo smegenų pusrutulio, stimuliuojama smegenų veikla. Taip visą dieną dirbo l/d ,,Vaikystė“ „Klausučio“ grupės vaikai su mokytoja panaudodami Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų finansuojamo projekto  „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones, emocinių kaladėlių žaidimą JENGA ir STEEAM konstruktorių.


Ukmergės rajono savivaldybės administracija vykdo projektą „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“. Vykdant projektą Deltuvos pagrindinėje mokykloje yra naudojamos priemonės Zoom Tool konstruktoriai, mokytojai integruoja šį Zoom Tool konstruktorių į ugdymo procesą, taip paįvairindami pamokas. Šis konstruktorius puikiai tinka matematikos pamokose, mokiniai konstruoja geometrines figūras, vėliau matuoja sudarytų figūrų kraštines ir apskaičiuoja plotą bei perimetrą.

Vyresni mokiniai konstruktorių dalis naudoja technologijų pamokose kaip konstrukcines medžiagas, iš kurių kuria įvairių statinių, būstų struktūrų maketus. Naudojant Zoom Tool konstruktorių pamokų metu, skatinamas mokinių kūrybiškumas, lavinama vaizduotė, didėja mokinių susidomėjimas pamoka ir įsitraukimas.


Viktorina „Ką žinau apie Lietuvą“, skirta vasario 16-ajai paminėti

Artėjant Lietuvos gimtadieniui, žinias apie Lietuvą pasitikrino ,,Ryto“ specialiosios mokyklos mokiniai, dalyvaudami viktorinoje „Ką žinau apie Lietuvą“. Viktorinos tikslas – ugdyti pilietiškumą, plėsti vaikų žinias apie Lietuvą, sudaryti sąlygas vaikų kūrybiškumui ir saviraiškai, suburti mokyklos bendruomenę kūrybiniam bendradarbiavimui.

Diena prasidėjo istorijos pamoka, vėliau sveikatos specialistė mokinius pakvietė dalyvauti viktorinoje, kurios metu mokiniai ne tik atsakinėjo į klausimus apie Lietuvą, bet atliko praktines užduotis, panaudodami Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų finansuojamo projekto ,, Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ priemones. Statė Gedimino pilį iš kaladėlių JENGA. Mažiausieji STEEAM konstruktoriaus pagalba dėliojo Lietuvos vėliavą ir atributiką, panaudodami tautiškas
spalvas.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė


Ukmergės ,,Šilo‘‘ ir Senamiesčio progimnazijų mokinukai sėkmingai dalyvauja Ukmergės rajono savivaldybės administracijos vykdomame projekte ,,Socialinio emocinio ugdymo sprendimai‘‘. Šio projekto tikslas stiprinti vaikų psichinę sveikatą, emocinę gerovę. Žaizdami vaikai su minkštomis detalėmis mokėsi atpažinti formas, naudoti ir derinti objektus, taip pat kūrybiškai mąstyti. Buvo puikus komandinis darbas, idealiai tiko pastatyti pirmąjį bokštą, svajonių pilį.


Deltuvos pagrindinės mokyklos pradinių klasių moksleiviai, žaisdami su minkštų formų kaladėmis, pertraukas leidžia aktyviai judėdami. Mokomasis laipiojimo ir žaidimų rinkinys žadina vaikų smalsumą, motyvuoja daugiau judėti bei lavina vaikų motoriką.


Vasario 16 -osios laukiant, ,,Ryto” spec. mokyklos priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai su mokytoja Lina Kazlauskaite panaudodami Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų finansuojamo projekto ,, Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ minkštų formų priemones, pastatė pilį.


„Gamtos vaistinė”

Sausio mėn. Vaikų l/d „Saulutė”, „Eglutė”, „Nykštukas”, bei Želvos darželyje vyko sveikatingumo akcija „Gamtos vaistinė.

Užsiėmimų metu sveikatos specialistė naudojo ką tik išpakuotus projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ minkštų formų rinkinius, iš kurių kartu su vaikais statėme svajonių namus, įsirengėme arbatines , juose gėrėme kvapnias arbatas ir žiūrėjome mokomuosius filmukus. Vėliau statėme traukinukus ir linksmai dainuodami važiavom.


L/ d „Vaikystė“ „Kodėlčiuko“ grupės vaikai kūno kultūros metu , naudodami Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų finansuojamo projekto ,, Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ minkštų formų priemones,tenkina biologinį vaiko poreikį judėti, skatina stambiosios motorikos vystymąsi, stimuliuoja organizmo augimą, gerina protinį ir fizinį darbingumą, stiprina sveikatą.


Ukmergės Dukstynos pagrindinės mokyklos pradinukai sėkmingai dalyvauja Ukmergės rajono savivaldybės administracijos vykdomame projekte „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“.

Šio projekto tikslas – stiprinti vaikų psichinę sveikatą, emocinę gerovę, sudarant sąlygas kokybiškam emociniam ugdymui. Statydami minkštus emocijų namelius mokiniai mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti, pažinti jausmus, valdyti stresą. Džiaugiamės sveikatos priežiūros specialistės Vidos Talutienės iniciatyva, kuri leidžia vaikams patirti džiugias emocijas dalyvaujant kūrybinėje veikloje.


Lopšelio – darželio „Vaikystė“ vaikai su mokytojomis Edita , Gražina ir Milda skaitė Selemono Paltanavičiaus pasaką ,, Kaip miega gyvūnai“, kurioje pateikti atsakymai į klausimus, kaip gi nakčiai įsitaiso žvirblis ir kiti paukščiai. Ką sapnuoja gyvatė bei kas toks parpia kabodamasžemyn galva. Spėliojo, ar kiškis miega atsimerkęs? Gamtoje gausybė skirtingų miego būdų. Retai kuriam gyvūnui prireikia lovos ir pagalvės, bet visi po gero miegelio prabunda pailsėję ir geros nuotaikos. Iš gyvūnų galima daug ko pasimokyti, bet svarbiausia – niekada nevalia jų žadinti ir atimti saldaus kaip medus miego.

Paklausę pasakos ,vaikai statė namelį, panaudodami Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų finansuojamo projekto ,, Socialinio emocinio ugdymo sprendimai“ minkštų formų priemones ir jame pietų miegelio suguldė savo žaisliukus, kartu su mokytoja Milda padainavo lopšinę ir patys išėjo pailsėti į grupes.


Projekto „Socialinio emocinio ugdymo sprendimai” minkštų formų rinkiniai jau pasiekė Siesikų pagrindinės mokyklos mažuosius, ikimokyklinės grupės vaikus. Vaikai su užsidegimu žaidė, statė svajonių namus, kuriuose susėdę bendravo. Sveikatos specialistės užsiėmimo metu minkšti rinkiniai buvo panaudoti kaip staliukai, kėdutės. Ant jų susėdę “Gerviukų ” grupės vaikai klausėsi pamokėlės.

Pasidalinti:
Neįgaliesiems

Norėdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, naudojame slapukus. Tęsdami naršymą svetainėje Jūs sutinkate su slapukų naudojimo taisyklėmis. Daugiau informacijos

SLAPUKŲ NAUDOJIMO TAISYKLĖS

Jums besilankant mūsų interneto svetainėje, norime pateikti tokį turinį ir funkcijas, kurios būtų pritaikytos būtent Jūsų poreikiams. Tam reikalingi slapukai (angl. cookies). Tai nedideli informacijos elementai, išsaugomi Jūsų interneto naršyklėje. Jie padeda mums atpažinti Jus kaip ankstesnį tam tikros interneto svetainės lankytoją, išsaugoti Jūsų lankymosi svetainėje istoriją ir pagal tai pritaikyti turinį. Taip pat slapukai padeda užtikrinti sklandų svetainių veikimą, leidžia stebėti lankymosi interneto svetainėse trukmę, dažnumą bei rinkti statistinę informaciją apie svetainių lankytojų skaičių. Analizuodami šiuos duomenis galime savo svetaines tobulinti, padaryti jas patogesnes Jūsų naudojimui.


1. PHPSESSID Naudojamas atskirti unikalius vartotojus ir jų sesijas. Kol įjungta naršyklė
2. euCookie Naudojamas išsaugoti slapukų sutikimo sąlygoms. 30 dienų

Mūsų svetainėje naudojamuose slapukuose nėra jokių asmeninių Jūsų duomenų ir jie nėra naudojami atpažinimo tikslais. Tačiau, jei norite apriboti slapukus arba juos ištrinti, tai galite padaryti interneto naršyklės nustatymuose.

Uždaryti