PASAULINĖ VANDENS DIENA PAMINĖTA L/D „VAIKYSTĖ“

Minint Pasaulinę vandens dieną, ,,Žiniuko“ grupėje buvo akcentuota, kad vandens resursus reikia vartoti taupiai, neteršti vandens telkinių, prisidėti prie gamtos išsaugojimo.
Į grupę atvyko žuvytė Dora, kuri su vaikais atliko veiklas įrodančias vandens taršą . Atlikdami šiuos eksperimentus, vaikai lengvai suprato, kaip teršiamas vanduo ir kad žmogus yra pagrindinis teršėjas.
Užkirsti kelią taršai yra lengviau, nei atrodo.
Eksperimento su plastikiniu maišeliu , stebėjo, kaip maišelis pripildytas vandens bei užrištas plūduriuoja vandenyje. Aiškinama, kodėl negalima mesti šiukšlių į vandenį. Vaikai skatinami saugoti gamtą, vandenį bei jame gyvenančius gyvūnus. Nešiukšlinti, nes maišeliai ilgai plaukioja vandenyje, nesuyra ir teršia vandenį.
Eksperimentas ,,Popierius vandenyje“ naudojo tualetinio popieriaus ritinėlius (kartoninius, popierinius), laikraščio, žurnalo skiautes, krepinį popierių. Popierius buvo dedamas į vandenį ir bus laikomas kelias dienas. Vaikai stebėjo, maišė, darė savo išvadas. Eksperimento metu vaikai išsiaiškino, kad kai kurios popieriaus rūšys negreitai irsta, kitos irsta greičiau (tualetinis popierius), spalvotas popierius vandenį dar ir nudažo. Veiklos metu ugdomos ekologinės nuostatos. Padedami suaugusių ar savarankiškai vaikai tausoja gamtinę aplinką: nešiukšlina, bando rūšiuoti.
Mokėsi aplinką tausojančių įpročių: augalus laistyti pakartotinai naudojamu vandeniu, likusį po daržovių ar vaisių plovimo; plaunant rankas – užsukti čiaupą, kol muiluojasi su muilu; turint sodą ar daržą – rinkti lietaus vandenį ir jį panaudoti laistymui.
Ugdytiniai buvo skatinami sąmoningo požiūrio į vandenį ir jo svarbą kiekvienam iš mūsų. Vaikai apie vandenį sužinojo daug įdomių dalykų: kokį vandenį gerti yra sveika, kaip ir kodėl jį reikia taupyti, kiek vandens reikia išgerti per dieną, kad jie būtų sveiki ir kas atsitinka, jei vandens organizmui trūksta.
Grupėje vyko diskusijos apie vandens reikšmę žmogui, gyvūnui, augalui. Vaikai žaidė žaidimą – įvardijo vandenyje gyvenančius gyvūnus, augalus ir iš popieriaus pasidarę ,,vandens telkinį“ ten juos apgyvendino.
Ir namų darbams buvo duota užduotis – iš kiaušinio padėkliuko pagaminti popierių atvirukui.
Per patyriminę veiklą grupės vaikai ne tik įtvirtino žinias apie vandenį ir jo svarbą, bet ir linksmai bei turiningai praleido laiką.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Vida Peldžienė

