„VITAMINAI” IŠ ŠILTNAMIO

Pavasarėjant, kai pradeda busti gamta, taip norisi kokio nors žalumyno: krapų ar petražolės šakelės,ridikėlio, svogūno laiškelio… Pasirodo, organizmui šių daržovių reikia ne šiaip sau. Pirmosios pavasarinės daržovės vertingos kaip vitaminų, mikroelementų bei maistinių skaidulų šaltinis, todėl jas svarbu vartoti kai organizmas jaučia vitaminų stygių. Priklausomai nuo daržovių rūšies, pavasarines daržoves  galima valgyti žalias, tik šparagus reikia termiškai apdoroti. Daugeliui būtent ridikėliai yra tos daržovės, kurios asocijuojasi su pavasariu. Šios traškios ir šiek tiek aštrios daržovės patiekalams suteikia tiek spalvos, tiek išskirtinio skonio, gerina virškinimą, padeda atsikratyti organizme susikaupusių toksinų. Ridikėliai yra tikras vitaminų šaltinis – juose gausu vitaminų C, B1, B2, PP, taip pat įvairių fermentų, lengvai pasisavinamų kalio, geležies, fosforo ir mineralinių medžiagų. Lapiniuose žalumynuose yra gausu vitaminų A, K, folio rūgšties ir skaidulų.

Vaikų l/d “Eglutė” vaikai tokių daržovių užsiaugino patys, savo prižiūrimame šiltnamyje,o “Saulutės” vaikučiai atsinešė namuose užaugintų.

Norite tikros pavasario fiestos lėkštėje?

Tokią lėkštę ir pabandėme pasigaminti su visuomenės sveikatos priežiūros specialiste Dalia ir vaikų l/d ”Eglutė” bei “Saulutė” ugdytiniais. Vaikai patys daržoves plovė, pjaustė, maišė, visus žalumynus bėrė į dubenį su kitomis daržovėmis, gardino saulėgrąžų ir moliūgų sėklomis, šlakstė aukščiausios kokybės pirmojo spaudimo alyvuogių aliejumi. Ir žinoma- skanavo!

Labai svarbu, kad būtų vartojama pakankamai daržovių ir vaisių, kurių PSO rekomenduoja vartoti ne mažiau kaip penkis kartus per dieną ir vienam asmeniui per dieną jų suvartoti bent 400 gramų. Lyginant su vaisiais, daržovių rekomenduojama per dieną suvartoti daugiau, t. y. apie 3–5 porcijas, o vaisių – 2–4 porcijas. Valgyti daugiau sezonines daržoves, kai jų galima daugiausiai užauginti ar nusipirkti, o jų skonis ir kokybė – pats geriausias. Rekomenduojama valgyti ekologiškai užaugintas daržoves.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Dalia Butiškienė

Pasidalinti:
Neįgaliesiems

Norėdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, naudojame slapukus. Tęsdami naršymą svetainėje Jūs sutinkate su slapukų naudojimo taisyklėmis. Daugiau informacijos

SLAPUKŲ NAUDOJIMO TAISYKLĖS

Jums besilankant mūsų interneto svetainėje, norime pateikti tokį turinį ir funkcijas, kurios būtų pritaikytos būtent Jūsų poreikiams. Tam reikalingi slapukai (angl. cookies). Tai nedideli informacijos elementai, išsaugomi Jūsų interneto naršyklėje. Jie padeda mums atpažinti Jus kaip ankstesnį tam tikros interneto svetainės lankytoją, išsaugoti Jūsų lankymosi svetainėje istoriją ir pagal tai pritaikyti turinį. Taip pat slapukai padeda užtikrinti sklandų svetainių veikimą, leidžia stebėti lankymosi interneto svetainėse trukmę, dažnumą bei rinkti statistinę informaciją apie svetainių lankytojų skaičių. Analizuodami šiuos duomenis galime savo svetaines tobulinti, padaryti jas patogesnes Jūsų naudojimui.


1. PHPSESSID Naudojamas atskirti unikalius vartotojus ir jų sesijas. Kol įjungta naršyklė
2. euCookie Naudojamas išsaugoti slapukų sutikimo sąlygoms. 30 dienų

Mūsų svetainėje naudojamuose slapukuose nėra jokių asmeninių Jūsų duomenų ir jie nėra naudojami atpažinimo tikslais. Tačiau, jei norite apriboti slapukus arba juos ištrinti, tai galite padaryti interneto naršyklės nustatymuose.

Uždaryti